Tilbage til siden
Logo
Back to site
Submit ticket

Hvordan kan vi hjælpe dig?

  • Levering og afhentning
    • Leveringsmetoder
    • Levering - ofte stillede spørgsmål
  • Ordrer og betalinger
    • Afsluttede ordrer
    • Afgivelse af ordrer
    • Produktinformation
  • Butikker og tjenester
    • Butiksinformation
  • Personliggørelse
    • Personliggørelse/Tryk
  • Returneringer og refunderinger
    • Returnering
    • Refundering
  • Klubben
    • Min Konto
    • Tekniske problemer
  • Webstedspolitikker
    • Vilkår og betingelser
    • Andre politikker
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt os
  • Levering og afhentning
    • Leveringsmetoder
      Leveringsmetoder
    • Levering - ofte stillede spørgsmål
      Levering - ofte stillede spørgsmål
  • Ordrer og betalinger
    • Afsluttede ordrer
      Afsluttede ordrer
    • Afgivelse af ordrer
      Afgivelse af ordrer
    • Produktinformation
      Produktinformation
  • Butikker og tjenester
    • Butiksinformation
      Butiksinformation
  • Personliggørelse
    • Personliggørelse/Tryk
      Personliggørelse/Tryk
  • Returneringer og refunderinger
    • Returnering
      Returnering
    • Refundering
      Refundering
  • Klubben
    • Min Konto
      Min Konto
    • Tekniske problemer
      Tekniske problemer
  • Webstedspolitikker
    • Vilkår og betingelser
      Vilkår og betingelser
      LEVERING OG RETURNERING

      LEVERING 

      SPORTMASTER.dk leverer i hele Danmark, eksklusiv Færøerne og Grønland. Der leveres ikke til udlandet. Leveringstiden afhænger af dit valg af levering. Normalvis 1-2 hverdage efter, at du har modtaget din ordrebekræftelse, se punkt 2, med mindre andet er angivet for den enkelte vare. SPORTMASTER tager forbehold for leveringstiden i tilfælde af force majeure samt levering til ikke brofaste øer. SPORTMASTER leverer varerne med hhv. GLS og PostNord. Se liste over leveringsmuligheder, samt priser på www.sportmaster.dk/levering.

      Leveringsomkostningerne afhænger af, om du er medlem af Klub SPORTMASTER samt den valgte leveringsform. Du vil altid kunne se de samlede leveringsomkostninger, når du vælger leveringsform i forbindelse med gennemførelsen af din ordre. Ved modtagelse af varen har du pligt til at undersøge om den leverede vare svarer til din ordrebekræftelse, se punkt 2. Hvis dette ikke er tilfældet, har du pligt til at kontakte SPORTMASTER, se punkt 7 og 8. Det er samtidigt din pligt at undersøge om den leverede vare lever op til rette stand, herunder men ikke begrænset til farve, størrelse og model. Vælges levering til en PostNord pakkeboks, bedes det bemærket, at hvis den valgte pakkeboks-destination er fyldt, så kan postbuddet se sig nødsaget til at flytte pakken til nærmeste pakkeboks/posthus. I så fald vil du blive underrettet herom. Husk herefter at medbringe dit ID ved afhentning.

      Du kan med fordel downloade Postnords app, hvori du kan tilføje samme mailadresse som den du har benyttet ved køb på SPORTMASTER.dk, hvori du løbende vil blive opdateret om din(e) forsendelse(r).

      FORTRYDELSESRET

      Fra d. 1/6/2023: du har 30 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdatoen, når du handler på SPORTMASTER.dk. Her er et eksempel for beregning af fristerne for at kunne benytte fortrydelsesretten: Hvis du modtager din vare den 1. september, har du frist til at fortryde købsaftalen med SPORTMASTER til og med den 30. september samme år. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelse skal gives til SPORTMASTER på kundeservice@sportmaster.dk eller sendes til Sportmaster Danmark ApS, Baltorpbakken 5-7, 2750 Ballerup. Du kan benytte denne e-mail fortrydelsesformular eller downloade standardfortrydelsesformularen, men det er ikke obligatorisk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte, at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidigt at give SPORTMASTER tydelig meddelelse om, at du fortryder købet. 

      OBS: For ordrer placeret før d. 1/6/2023 har du 365 dages fortrydelsesret.

      VARER UNDTAGET AF FORTRYDELSESRETTEN 

      Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det omfatter, men er ikke begrænset til, tøj, sko og genstande der påføres tryk eller broderi på kundens foranledning. Dette er tydeligt beskrevet ud for varebeskrivelsen på de varer, hvor dette er gældende. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Her er der bl.a. tale om datovarer såsom energibarer, proteinpulver og lignende. 

      RETURNERING AF VARER 

      Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, skal du afsende varen til SPORTMASTER uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter modtagelse af varen. Varen returneres  med den vedlagte forudbetalte returlabel (du kan altid få tilsendt en ny fragtlabel ved at henvende dig til kundeservice@sportmaster.dk). 

      - Returadressen er som følger: 

      GLS: 

      SportDanmark

      c/o GLS

      Højager 2-4

      0032 GLS

      ReturnParcel


      PostNord:

      Sportmaster

      c/o PostNord Danmark

      Boks 570

      0918 Terminal Køge


      For at du som kunde kan dokumentere, at varen er tilbagesendt rettidigt, bør du få en kvittering for afsendelse hos både GLS og Postnord. For at sikre en hurtig ekspedition af din returnering, beder SPORTMASTER dig benytte den medsendte returlabel, hvorpå ovennævnte returadresse står påført. Når du benytter den medsendte returlabel er portoen betalt. Hvis du ikke benytter den vedlagte returlabel, skal du selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. SPORTMASTER modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

      Varen sendes tilbage i original emballage. Varens originale emballage må ikke benyttes som forsendelsesemballage, tapes til, frankeres eller lignende, men skal sendes med retur. Varen eller emballagen må ikke være beskadiget, og mærker og mærkater skal være intakte.

      Mangler originalemballagen, eller er den blevet beskadiget af fx at være brugt som forsendelsesemballage, vil vi fratrække en evt. værdiforringelse fra det beløb, du får retur. Bemærk, at denne desværre kan være meget høj, da sko/tøj uden emballage kan tabe uforholdsmæssigt meget i værdi, hvis skoenes æske fx mangler. Læs mere i afsnit 7.3

      VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR 

      Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter SPORTMASTER den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsværdi. Varen bedes returneret i original emballage. Manglende eller beskadiget original emballage medfører oftest en forringelse af varens handelsværdi. 

      TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET 

      Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til SPORTMASTER, tilbage. I tilfælde af en forringelse af varens handelsværdi, som du hæfter for, fratrækkes denne værdiforringelse købsbeløbet, se punkt 7.3. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer SPORTMASTER alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med den konkrete ordre, se punkt 2, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en anden leveringsform end den billigste SPORTMASTER tilbyder). SPORTMASTER gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet af varen, medmindre du udtrykkeligt har accepteret andet. SPORTMASTER kan tilbageholde Handelsbetingelser tilbagebetalingen, indtil SPORTMASTER har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen. 

      HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE? 

      Udover varen bedes du vedlægge den returseddel, du har modtaget sammen med pakken. Skulle sedlen være blevet væk, bedes du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Alternativt kan en ny ordrebekræftelse tilsendes ved at kontakte SPORTMASTERs kundeservice. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du også udfylder og mailer eller medsender vores formular/ standardfortrydelsesformular 

      Did you find it helpful? Yes No

      Send feedback
      Beklager, at vi ikke kunne hjælpe. Hjælp os med at forbedre denne artikel med din feedback.

      Did you find it helpful? Yes No

      Send feedback
      Thanks for the feedback. We will improve this article.
    • Andre politikker
      Andre politikker
    • Privatlivs- og cookiepolitik
      Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt os

Kan du ikke finde det, du leder efter?

Om os

  • Om os
  • Job & karriere
  • Cookies
  • Persondatapolitik
  • Handelsbetingelser

© 2023 SPORTMASTER

Antal artikelvisninger